Serwis Business Insider wydał wczoraj długi artykuł w którym pisał, jak marketingowy startup Hyp3r wykorzystywał luki i kruczki w zapisach prawnych Instagrama w celu zbierania wielkich ilości danych na temat jego użytkowników. Zdaniem BI, Hyp3r wykorzystywał ”błędy i niedopatrzenia” Instagrama w celu budowy dokładnych profili ”ruchów i zainteresowań” klientów serwisu. Nie wiadomo dokładnie jak długo Hyp3r korzystał z tego procederu, wiadomo jednak, że zebrał w ten sposób informacje o ”mnóstwie” uzytkowników Instagrama bez ich wiedzy i zgody. Serwis zareagował na tą nowinę należycie: natychmiast rozwiązał współpracę z Hyp3r oraz zadbał o to, by odpowiednio zmienić swój regulamin tak, by nie mógł on być w ten sposób nadużywany.
Oryginalny artykuł Business Insider możecie przeczytać tutaj.
Panie, kiedyś to były tanie internety, a teraz to trzeba płacić, że aż strach